Åkulla - Tävling i Rodd

Hej!
I helgen har jag varit i Åkulla och tävlat i rodd.
Vi sov i falkenbergs roddklubb, dom har det jättestort! tro mig,jag var på alla sakerna i gymmet :D haha
Så första dagen kom vi dit då på fredagen,
då packade vi upp lite och åkte och handlade mat och sånt,sen på kvällen/natten när vi skulle sova så fanns det massa spindlar där :(
Sen när vi låg och snackade om spöken och sånt så kom killarna in och skrämde oss och fyfan va vi skrek :P
sen gick vi upp klockan halv 9,åt frukost och en stund senare så åkte vi till båtplatsen, där jag tävlade.
Innan första loppet som va singel, var jag jätte nervös men sen efter loppet släppte det,jag kom näst sist.
Sen i dubbel,jag och Annie tog brons.
I fyran gick det bra tills jakobs ena åra lossnade,men han satte tillbaka den och vi rodde satan in.
idag vaknade vi,åt frukost,packade ihop och åkte till båtplatsen.
I singel vann jag silver och det var väldigt jämnt i slutet mellan mig och annie som vann brons,ganska bra.
I dubbeln som jag rodde med annie,var vi tre båtar som tävlade, i mitten av loppet så ledde två jätteduktiga roddare ganska länge och jag och annie låg tvåa, sen tappade en av dom tjejerna en åra och vi låg då etta och hann precis till mållinjen och jag satte en fkn åra! så dom andra som först låg trea vann med tre sekunder så vi vann då ett silver.
I fyran var vi sådär men vi kom sist.
Åsna/stoffe vill att jag ska berätta att han vann 4 guld, duktigt av honom :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0