Jag... lever.

Ja, jag lever.
Jag har inte bloggat sen efter tävlingen då ja.. sen dess har det ju hänt ganska mycket :)
eftersom jag igentligen inte orkar skriva så får ni en kort sammanfattning :)


Jag har varit på semester i Tjeckien och bott hos man mammas mans föräldrar, men först var vi i tyskland på något hotell i 4 dagar, badade, va på stranden och åt på restaurang. Mycket trevligt.
Sen va vi då i tjeckien resten av de 2 veckorna som vi skulle vara borta.
Där va det ganska fint väder men vi badade bara en dag, och då badade inte jag :( men låg och solade hela dagen i väldigt het värme, så jag köpte först en kofola (tjeckisk läsk) och lite senare en najsig drink som hette typ Strawberry Colada :) den var god och hade 2 sugrör och en apelsinklyfta på kanten,men den fick nikolaj.
Sen kom det en tjej som ville sälja glass. jag köpte det också. haha :)
Sen på vägen hem åkte vi bil, länge! men men det var inte jättejätte jobbigt. bara nästan.
Sen när vi va i polen så åkte vi båt där vi skulle sova i en natt, vi åt och jag köpte en parfym, va ute lite på deck, sen gick vi och la oss, men när jag skulle sova så kände man riktigt när båten körde på något och hur man låg och rullade för att det gungade på mycket, mådde lite illa men jag somnade tillslut.
Hörde att min bror snackade i sömnen : VART ÄR DU?
haha :)
när vi kom hem till ''Häääärliga'' ystad så körde vi ju en liten stund till hem till ''HÄRLIGASTE'' åhus.
Man äter väl inte så jättenyttigt i tjeckien precis, det blev lite sundare när man kom hem ju.. hehe :)

Det blev en rolig start att komma hem, på kvällen träffade jag några kompisar och hade en riktigt chill kväll. det va det ni fick veta om den :)

Sen sovde jag över med Moa och Lindsey i min friggebod sista natten som man kunde sova över innan skolstart ju.. det blev med en chill kväll och vi gjorde lite roliga saker :)
vi busringde nååågra. sen busringde dom tillbaka :) (utan dolt nummer) lyckat :D



Sen va det den där Skoolstarten då -.- men det va inte så jättetråkigt, träffa alla kompisarna och börja högstadiet :) hade matte,spanska och kanske något mer,minns inte :) men vi fick skåp och åt glass och lånade böcker och sånt shit :)


Denna helgen sovde jag över med Anna, vi gjorde inte så mycket, köpte godis, va i friggeboden och DAMPADE lite, pratade, pumpade lite musik... sov :)
Anna är lite full när hon är trött:) jag försökte prata med henne men hon svarade såhär: Jaa men jag vet inte hur och när jag lämnade in lappen till ingegerd (vår lärare) det va lite random :P och så frågade hon mig varför jag snackade om muskler när jag sa en fråga på sanning :P


Dagen efter,lördagen då så va vi på släktfest hos mammas bror och hans fru och en till som fyllde år, det va ganska kul, vi åt och pratade och va ute lite och sånt :) sen lite till,pallar inte skriva :)

även om jag faktist skulle tyckt det vatt lite roligare att va med några kompisar..

Idag hade vi klassråd,hälsopass,spanska typ och sen va jag med Moa en liten stund och vi bakade chokladvaniljpannkakor (i ett våffeljärn) som inte blev så gott. sjuka som vi är :)innan vi tog ut den andra omgången våffelchokladvaniljpannkakorna så svällde dom upp och det blev stora bubblor på dom, dom smakade gummi. Hela köket var stökigt  :D sen åkte hon hem för en stund sen..
jag lyssnar på musik och facebook,bilddagboken,bloggar,kollar bloggar :)


Haha, och detta skulle vara en '' KORT sammanfattning'' hihi :D
Men aja, HEJDÅ :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0